Gör som vår medlem Peter – Kom igång inför sommaren!

Gör som vår medlem Peter – Kom igång inför sommaren!

Vår medlem Peter är Haga trogen sedan 2001 och när vi bytte regi 2016 var det en självklarhet att han skulle fortsätta hos oss. Han och hans familj bodde förut på Gärdet men sedan flyttade de till Lidingö:
-När de byggde tunneln blev det smidigare att ta sig hit, men jag hade åkt ändå, det gör mig inget att det ligger en bit bort. Jag tycker så mycket om att träna här på Haga Health Club. Det finns garage och mina barn är välkomna på mornar och helger, jag har ett privat skåp här och kläder och handduk. Det är väldigt bekvämt och perfekt för mig!

Peter tränar främst med vår pt-chef Stellan Back, då Peter vill tappa vikt satsar de på att träna upp hans grundstyrka och bränna energi genom cirkelträning. Peter har även fått ett tränings- och matprogram som han tränar igenom själv och som bland annat innebär promenader flera gånger i veckan och att dra ned på matportionerna.
Sedan starten i januari har Peter redan tappat 7 kg.
Vi säger grattis till Peter och önskar vår medlem fortsatt lycka till på sin resa här på Haga Health Club!

 

Tips för vårträningen från oss på Haga HC

Det är verkligen dags att komma igång om du inte redan gjort det! – Men det viktigaste är att du gör det i din takt och att du ser till att ha roligt och njuter samtidigt. Rätt kläder och din favoritmusik i lurarna kommer hjälpa dig. Nedan får du ett par korta tips av oss:-))

1. Ha en plan

Att ha en plan för din träning är en bra start. Annars blir inget av, någonsin. Ska du gå till gymmet på måndagar och torsdagar? Springa 30 minuter på morgonen 3 dagar i veckan? Lyfta mjölkpaket under minst ett tv-serieavsnitt varje dag? Oavsett din ambitionsnivå är en plan A och O.

2. Variera dig

Du behöver inte BARA träna löpning. Eller BARA Yoga. Prova att variera dig! Kanske hittar du på så sätt din favoritträningsform, eller vågar prova på något helt nytt. Vi har många roliga program.

3. Träna i snygga kläder

Det kan låta tokigt, men att känna sig lite stilig när du tränar kan göra underverk för motivationen!:-)

4. Kolla in dina skor

Skor är otroligt viktigt när du tränar. Se till att ha ett par fräscha skor som är byggda efter just dina fötters behov. Men det kostar, vi vet. Och tänk på att olika skor är utformade utefter olika aktiviteter. Att löpa i gymskor är långt ifrån optimalt för knän och fötter.

5. Lyssna på peppande musik

Inga konstigheter, peppig träningsmusik är en redig motivationshöjare! Ladda en riktigt bra playlist och du kommer orka mycket längre. Och brister motivationen till att ens börja röra dig – börja lyssna på tränings listan redan innan träningen för att förpeppa.

6. Börja med halvtimmar

Rom byggdes inte på en dag. Samma gäller din kondition och styrka. Om du börjar med alldeles för högt uppsatta träningsmål finns risken att du tappar suget för att det blir för tungt. Skynda lagom!



WordPress Themes

Nu har vi flera nya produkter i vår butik Missa inte månadens medlems-erbjudande! Avvisa