Vår PT Fanny ger tips på Muscles facebook!

Vår PT Fanny ger tips på Muscles facebook!

INSÄNDARE: Muscles läsare Fanny på Haga HC, hörde av sig till redaktionen med sina bästa tips för att komma igång med sin träning.

”Vad just du hinner med och vad dina mål är med träningen bestämmer du. Det är ditt liv, din kropp och din hälsa.
Detta behöver vi påminna oss själva om ibland.

GÖR EN PLAN:
Vill du bli starkare, uthålligare, smalare, biffigare, gå upp i vikt, gå ned i vikt, stressa ned, få mer energi,
må bättre rent allmänt?

BESTÄM DIG:
Jag bestämde mig för några månader sedan for att jag ville bli starkare, jag ville ha mer muskler:
Ett grymt bra program i gymmet; olika maskiner och fria vikter.

KOSTEN VIKTIG:
Gör en kostplan och håll fast vid den. Många tjejer jag känner äter alldeles för lite mat i förhållande till sin träning. Jag har gått upp ca 4-5 kg i muskler och jag är grymt nöjd över det. Min kropp ville ha mera mat och mer energi så det var bara att fixa det.

ENGAGERA ANDRA:
Engagera dina vänner och familj; berätta om din plan så kommer du att få stöd och hejarop och öka motivationen.

PLANERA DIN TRÄNING:
Vi planerar hela dagarna; med jobbet, med barnen, med hundens promenader, med kompisar, med föräldrar. Så gör detsamma med din träning!

PRIORITERA OCH SKAPA TID:
Nu är vardagen här, och i slutändan så ar det du som bestämmer över din dag. Skapa tid till dig själv. Jag vet att det går. Jag är ensamstående med två små barn och jag hinner både jobba och träna.
Be om hjälp, träna hemma tillsammans med barnen, träna när de sover, promenera/cykla till och från jobbet.

Du har fått en kropp och den ska du leva med, hela livet. Ta hand om den, lyssna på den och ge den det den vill ha och behöver, varje dag”

Glada träningshälsningar,
/Fanny



WordPress Themes

Nu har vi flera nya produkter i vår butik Missa inte månadens medlems-erbjudande! Avvisa